20 December

Konstaterade imorse att det redan var 20 december och tredje advent, är det bara jag som tycker att just december har gått ruskigt fort??? 

Julafton på Torsdag sen är fan detta år slut......MEN vilket år det har varit =) nog ett av dom bästa på hur länge som helst, hoppas mina önskningar slår in under nästa år bara så  blir det ett nästan lika bra år som detta =)

Vad har hänt här då sen sist? Inte sådär överdivet mycket faktiskt, jag o lilleman har bakat en omgång lussekatter, gjort ischoklad och igår så koka vi knäck o kola, eller rättare sagt jag fick stå för kokandet, han stod för rivning av köket, han har nämligen kommit på att det är väldigt kul att dra ut kökslådorna o plocka ur allt innehåll o lägga det på golvet, allra roligast är förstås när man drar ur lådan helt så ALLT hamnar på golvet, kunde inte göra annat än skratta åt honom igår, då drog han ut ena lådan helt så den åkte i golvet med världens brak, då titta han först på lådan o sen på mej, flina stort o satte av mot nästa låda =) mitt lilla charmtroll


Efter rivning av kök o kokning av knäck o kola så styrde vi våra fossingar till vardagsrummet, där skulle vi klä granen, i normala fall klär jag inte granen förens dan före dan men jag är nog inte hemma då så det fick bli nu ist, lilleman satt på sin lekmatta o hade " vem kan kasta leksakerna längst " tävling , med sej själv, jag hade fullt upp med lampor  o glitter, han tittade på mej ibland med en blick som sa ungefär- du e inte riktigt klok du...


Har funderat på om man kanske skulle ge Isidor korkar i julklapp, så han kan sätta dom på sina 4 tänder dom e  ju sylvassa, han fick ett riktigt tag om mitt finger häromdagen o jäklar, inte nog med att han biter hårt, tänderna är ju så himla vassa att han skulle nog kunna använda dom som vapen.... haha nä men skämt å sido , det märks när han äter att han har 4 tänder ( 2 nere o 2 uppe) för han vill numera bara ha sån mat han får tugga ordentligt, får han tex mos blir han arg, han äter men det är inge kul, nä bitar ska det vara så man får tugga =)

Han är så himla go den pojken, aldrig sur eller grinig, visst han kan va lite less ibland men det är ofta för att han är hungrig eller trött, vilket inte är så konstigt med tanke på all energi han gör av med, tänk om man bara kunde få lite av hans energi ibland, fan va pigg man skulle vara då =)

Nä med risk att det blir en hel jäkla roman så slutar ja skriva nu, borde iaf ta o städa lte innan julafton så jag slipper göra det dan innan :P

Och om jag nu inte skulle göra en uppdatering innan självaste julafton så önskar vi i familjen Eliasson; GOD JUL & GOTT NYTT ÅR
                                                               



Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack det samma :) Hoppas ni får en bra jul och nyår!

2009-12-21 @ 19:12:45
Postat av: Elisabet

GOD JUL O GOTT NYTT ÅR!!!!

Ja jag tror dej när du säger han aldig är sur o grinig ;) Såå sööt den killen - måste brås på mamma :)



Hoppas vi hinner ses snart!!



Jag o Klas bakar mjuka pepparkakor nu på morgonen



KRAM

2009-12-23 @ 07:59:06
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0