Julafton 2009

Isidor´s allra första julafton, =D så himla mysigt, jag har haft världens bästa julafton, jag är så himla glad o lycklig så det finnsn nog inte ord för det =)

Dageb började men sovmorgon för alla 3, Isidor väckte oss kl 9 o ville äta lite frukost, så  sagt o gjort, jag o lileman gick ner o åt lite julfrukost, pappa Robin sov en stund till, vid 11 snåret vart lilleman trött igen så han fick sova en stund, under tiden s¨städade jag o Rob o förberedde all julmat då vi skulle få besök vid halv 2 av mina föräldrar o syskon samt Robins mamma o sambo.

Kl 13 vaknade lilleman så då vart det klädombyte o lite frukt så han skulle klara sej till jullunchen.

Vid 14 så satte vi oss alla o åt den goda julmaten, lilleman fick smaka både skinka, leverpastej, lax o allt annat gott o allt föll den lille herren på läppen =), efter maten satte sej lilleman o moster ( min syster) o kollade på Kalle Anka.
Måste nog säga att detta va 1a julen so jag inte satt o titta hela tiden på kalle, jag hade fullt upp med all disk o att plocka undan efter maten, lilleman orka inte kika på hela kalle Anka, han somna en liten stund i sin mosters knä o vakna lagom till kalle va slut, så var det dax förjulklapparna =)

Han fick massa bra i ha saker o dom leksaker han fick va såna "tänka" saker, tex en låda som man ska stoppa olika klossar i, dvs rätt kloss i rätt hål, ja tror ni vet va ja menar, den va väldigt populär =)

Orkar inte rabbla upp allt han fick men han gillade allt, han visste inte rktigt vad han skulle börja leka med =)


Kort sagt alla va nöjda med sina julklappar, efter alla klappar åkte mina föräldrar o syskon hem till Uppsala igen, kort efter åkte även Rob´s mamma o sambo då lilleman va så himla trött

så nu sitter jag  i soffan o myser, allt e undanplockat, väntar på rob som är hos bror sin.

Imorgon ä det jobb som gäller, ska även jobba lördag o söndag


Än en gång GOD JUL på er

Kommentarer
Postat av: Elisabet

God jul gumman kram

2009-12-24 @ 20:08:26
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0